gtag('config', 'AW-761394327'); !-- End Google Tag Manager (noscript) →

RE/MAX

RE/MAX, nejúspěšnější síť realitních kanceláří na světě, byla založena současným prezidentem RE/MAX International Davem Linigerem v roce 1973 v Denveru (Colorado, USA). V té době si většina realitních makléřů ponechávala pouze 50% vydělaných provizí a majitelé realitních kanceláří měli přímou kontrolu nad veškerou jejich prací. Makléři byli rozčarovaní a demotivovaní. Většina jich tuto profesi opouštěla do 2 let.

2013-05-10_dave-liniger

Liniger, který byl sám realitním makléřem cítil, že musí existovat i lepší cesta a rozhodl se své sny o spravedlivějším realitním systému uskutečnit. Navrhl převratný a inovativní business model, který kladl lidi na první místo a umožňoval uspět jak makléřům, tak majitelům realitních kanceláří. Svou koncepci nazval RE/MAX, akronym pro „real estate maximums“. Liniger a jeho žena Gail, která byla také realitním makléřem, věřili v úspěch této nové unikátní koncepce. A podařilo se jim s ní způsobit revoluci. Dnes má RE/MAX více než 120 tisíc makléřů pracujících ve více než 7 tisících kancelářích po celém světě.

Nepřetržitý růst

1973
Založení společnosti
1976
Již 100 makléřů
1977
480 makléřů – RE/MAX se stává největší realitní společností v Denveru a expanduje do Kanady
1978
100 kanceláří s 1 000 makléři – horkovzdušný balón se stává logem firmy
1980
3 000 makléřů během sedmi let
1984
Po dalších čtyřech letech se síť rozrůstá na 5 000 makléřů
1986
Otevírá svou 1000 realitní kancelář a má 10 000 makléřů
1987
Je jedničkou v USA
1988
Stává jedničkou také v Kanadě, 20 000 makléřů v Severní Americe
1991
Expanze do Karibiku
1992
Expanze do Mexika
1994
Spuštění vlastní satelitní televize RE/MAX pro severoamerickou síť poboček
1995
Expanze do Jižní Afriky, Evropy a Izraele
1996
RE/MAX získává cenu „Franchise Relations Award“ amerického časopisu Income Opportunities, která je udělována nejlepším franšízingovým společnostem za vynikající podporu, školení a komunikační služby poskytované majitelům franšízingových licencí
2004
RE/MAX má 100 000 makléřů, z toho v Evropě téměř 6 000 makléřů ve více než 1 000 kancelářích
2005
Rychlý rozvoj v postkomunistických státech střední a východní Evropy, Vstoupil do České republiky, Bulharska, Lotyšska, Litvy a Estonska. Překonal v r. 2005 hranici 6000 kanceláří a 114 000 makléřů
2006
Vstupuje na Slovensko
2007
Vstupuje do Číny
2011 Jedničkou nejen českého realitního trhu. V České republice je nejznámější značkou – 88 % obyvatel ji zná.

Nejproduktivnější makléři

Základní koncepce vyvinutá zakladatelem společnosti, Davem Linigerem, umožnila RE/MAX stát se nejproduktivnější organizací v oblasti realit na světě. Podle dlouhodobých statistik mají makléři RE/MAX v průměru více zkušeností a dokážou prodat více nemovitostí než ostatní makléři v oboru. Dave Liniger, který sám patřil k nejlepším realitním makléřům, založil princip fungování svých kanceláří mimo jiné na rovném rozdělení nákladů na provoz realitní kanceláře mezi všechny makléře. Tím umožnil nejproduktivnějším makléřům podstatně zvýšit své výdělky a vytvořil konkurenční náskok kanceláří díky sdílení synergií v nákladech.

Majitelé realitních kanceláří tradičně požadovali (a dále požadují) po svých makléřích odevzdání větší části z utržených provizí na pokrytí provozních nákladů kanceláře. Tento tradiční systém byl výhodný pro začátečníky, makléře pracující na částečný úvazek a málo produktivní makléře. Dobří a úspěšní makléři však dokázali velmi rychle rozpoznat svou příležitost a výhody nového systému a začali brzy následovat tuto kancelář.

Zvýšení podílu makléřů na vydělaných provizích, unikátní systém vzdělávání, využití spolupráce v rámci celosvětové sítě kanceláří a využití synergií v marketingu a nákladech umožnilo přijmout do řad RE/MAX a následně i dlouhodobě udržet nejlepší realitní odborníky.

Úspěch přináší úspěch

Nová koncepce přinesla další zajímavé zjištění. Jakmile začali opravdoví profesionálové pracovat spolu v jedné kanceláři, jejich dovednosti se dále lepšily. Nastal klasický případ známý například z golfu, kdy se vaše hra zlepší, jakmile hrajete s lepšími golfisty.

Systém RE/MAX měl pro celý obor nesmírný význam a dnes je napodobován celou řadou imitátorů. Nikdo z nich však nedosáhl takového úspěchu a profesionální úrovně, jakou má RE/MAX a jeho makléři. K dosažení dlouhodobého úspěchu totiž nestačí jen zavedení jiného způsobu financování a odměňování.

Neuvěřitelný úspěch společnosti RE/MAX doložený více než 383 měsíci nepřetržitého růstu spočívá v unikátním souhrnu zvyšování motivace lidí, jejich vzájemné podpory a spolupráce, důrazu na profesionalitu prostředí, využívání a nepřetržitém zdokonalování nejmodernějších prodejních nástrojů. Společnost RE/MAX vynakládá každoročně přibližně 1 mld. USD na reklamu a zjišťování potřeb svých klientů. Tyto skutečnosti jsou některými z mnoha důvodů, proč je společnost RE/MAX celosvětově vyhledávána nejlepšími realitními makléři jako místo pro jejich kariéru.

Horkovzdušné balóny

Horkovzdušné balóny RE/MAX patří mezi nejznámější loga v Severní Americe. Ačkoliv jsou balóny nezávisle vlastněny a provozovány, firemní „flotila“ čítající 100 balónů patří k největším na světě.

Historie loga – horkovzdušného balónu – se začala psát roku 1978, kdy se jeden z regionálních ředitelů pokusil o marketingový experiment a umístil pruh s nápisem RE/MAX na horkovzdušný balón. Posádka měla na sobě trička s nápisem „Above the Crowd!“ (Nad davy!) – slogan vytvořený makléři RE/MAX. Později se v centrále v Coloradu rozhodli, že pro svou televizní reklamu použijí také horkovzdušný balón volně letící „Nad davy“, jelikož ztělesňuje nezávislost, svobodného ducha a profesionalitu organizace RE/MAX. Tato reklama se ukázala jako extrémně úspěšná a horkovzdušný balón se dostal do loga společnosti.

Charita

Přestože každá kancelář a každý region může být zapojen v jiných neziskových projektech či charitě, oficiální aktivitou organizace v oblasti charity je Children’s Miracle Network (CMN). Makléři již poskytli CMN nemocnicím po celém světě miliony dolarů.